Saturday, October 17, 2009

kawan lama..

hari ini..kawan lama pergi tanpa ucapan selamat tinggal..mengenalinya hampir lebih setahun yang lepas..aku cukup selasa mengenalinya dan memahaminya..hari ini,kami berjanji temu di pagi hari...dalam perjalanan yang penuh sesak..sedang aku masih beramah mesra dengannya..tiba tiba dia pergi begitu saja...pertemuan pertama..aku membawanya pulang ke rumah..dan hari hari berikutnya..ia setia dengan aku...sangat berterima kasih..kawan lama itu..banyak menyimpan memori indah untuk aku ingati...kadang kala..hidup sentiasa membuat kita berkejaran..dan lemas dalam lautan masa yang dalam..kita terlupa mereka yang disisi kita..dalam penas terik atau hujan renyai..mereka ada untuk kita..kerana sudah terbiasa..mereka disisi kita..kita lupa kewujudannya..bukan kita membenci..hanya terlalai dan terbiasa..bila mereka tiada..baru kita memandang masa lampau..mengingati tiap jalanan masa bersama..dan jasa mereka pada kita...hari ini juga..aku temui kawan baru penganti kawan lama..aku masih cuba memahaminya..semuanya bermula dari kosong..ada rasa gembira..ada rasa sesal dan ada rasa mencurigai..adakah kawan baru ini sebaik kawan lama???

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com