Saturday, October 17, 2009

doubt~ragu-ragu


i always have dis doubt..either to write in English..or stick with Malay..satu bahasa asing...dan satu bahasa warisan..and i'm not the one who protect this malay inheritance...menulis dalam bahasa asing itu...lebih menyenangkan...and to write in Malay...its surely a stuggle...setiap kali menulis...aku selalu merasa...menulis dalam bahasa warisan..seakan disalah ertikan...dan tanpa rasa bersalah..menulis in English make me more universal..but..aku selalu ragu ragu in between...bagi aku..bahasa melayu..mempunyai nilai seni tersendiri...aku bukan la saterawan...tapi pembacaan karya sastera sudah sebati dengan aku...mengagumi HamKa dan A.samad Said..aku rasa seperti satu kebangaan..but life is different in its own way..study in scince and art..and reality surely is different..bahasa Ingeris itu sudah keterbiasaan pula di tanah sendiri...so..keraguan and doubt itu...masih dipertengahan...

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com