Saturday, June 13, 2009

setan ke manusia??



mimpi is so comman with me..i dream in my sleep almost every night..i think not almost..but difinitely every night..masa aku umur dalam 8 tahun dolu2..baru aku tau..tak semua orang bermimpi tiap2 malam...tapi semalam aku mimpi ngeri...its quiet long time i'm not dreaming of scary things like ghost or stupid creature yang menakutkan..semalam pun aku tak mimpi hantu..tapi lebih tepat aku mimpi syaitan or devil or setan..maybe lately aku banyak sangat tengok the arrival kut??i'm learn to be a person that appreciate every thing happened in my life..so i keep on thinking about my dream rather that assume it as useless dream..this is short summary of my dream...suddenly out of no where..keadaan dalam mimpi tu kelam kabut..like a disaster occurred...so my family n i decided to stay in our home...close all the door n window n gather in one place for safety...there sumthing hunting us..not only our family but all over the village i think...then..benda yang kitorang takut takutkan tu..sampai rumah kitorang..ala-ala zombi kampung pisang pun ada...haha..suddenly my father said....that thing is a devil..a group of devil..my heart is pounding tambah2 tak pernah tengok setan tu mcm mana..tapi bila aku tengok2 ikut tingkap..rupenye a group of man je yang bawak senapang n all..keadaan dah makin kalut..aku duk terfikir2 dalam mimpi tu..setan ke orang ke ...setan muka orang ke..susah la mcm ni..camne nk lawan...tapi derang passed by je rumah ktrang..fuh lega...tah macam mana..kitrng satu keluarga dah ada dekat pusat pemindahan..mimpi la katakan..the situation was really crowded n huru hara..orang 2 kat situ asyik duk pesan..jangan percaya sapa-sapa..setan tu ada sekeliling kita..n of course dalam bentuk manusia..sampai la di akhir mimpi tu..ada sorang askar tu cakap kat aku..dia tu setan..n dia cakap semua setan tengah berusaha bertukar jadi manusia...tengah2 panik camtu tiba-tiba aku terjaga...hahaha...but i'm really think hard after that dream..for me moral of this story is..bukan setan bertukar jadi manusia...but nowaday..manusia ramai sangat decide nak bertukar jadi setan..berlumba-lumba untuk menjadi setan..semua nak convert jadi setan dalam macam2 cara dan perbuatan la...tambah kan populasi setan..tu la klu kita renung2..memang susah nak jumpa manusia yang manusia sekarang...kita mungkin tak pernah terdengar atau terlihat atau terbaca..kisah setan berhati manusia..tapi sering kita dengar manusia berHaTI SETAN!!

1 comments:

zai said...

ape yang ko mengarut neh jiha?

 

Blog Template by YummyLolly.com